fredag, februari 09, 2007

Lång startbana

Det märks att mitt skrivande av längre texter är ganska rostigt för tillfälligt. Fick en dvd att recensera ganska nyligen och om vi skall jämföra med flyget så har jag nog behövt en starbana på ett par mil! Nu är texten iallafall klar till 90% och endast lite finslip och språklig kontroll behövs.

Men samtidigt tittar jag i listan över bloggposter och ser en skrämmande samling drafts lysa så gulligt orangerött mot mig. Ojdå.

Det har hänt intressanta saker både på bion och i privatlivet, värda av lite skriverier, men att börja recensera dvd igen tog en hel del krafter. Samtidigt har jag skaffat en helt ny dator som krävt en del inställningar och nyinstallation av program och tjänster. För att inte säga alla digitalbilder på flera gigabyte att föra över. Lägg därtill frustrationen över att inte ha hittat min Canon CD med drivrutiner och Canons program för hantering av min EOS 350Ds RAW-bilder.

Hursomhelst, framöver får jag gå igenom alla drafts och publicera det som fortfarande är aktuellt eller av värde (för mig). Under tiden får min samling av Star Trek-soundtracks hålla mig igång framför datorn.

Inga kommentarer: