tisdag, februari 27, 2007

Bokrean, lika fyndig som alltid

Precis hemkommen från årets bokrea. Det har blivit lite tradition att stå och köa mitt i natten för att titta på böcker "först" av alla. I år blev det rätt bra fynd om jag får säga det själv.

  • Marie-Antoinette, Antonia Fraser

  • Romantikens Paris, Katarina Markiewicz

  • Vargarnas rike, Jean-Christophe Grangé

  • Tecknens rike, Cecilia Lindqvist

  • Druvan bakom vinet, Oz Clarke och Margret Rand

  • Prismas Franska ordbok

Ordinarie pris hade varit totalt 1965 kr. Jag gav 523 kr istället.

Fanns där någon tanke bakom valet av några av böckerna? Tja, såg nyligen Sofia Coppolas Marie Antoinette och om jag inte är helt felunderrättad så ska boken jag hittade vara den som hon i stora drag baserade sitt manus på. Vargarnas rike råkar även att ligga på en dvd och väntar på min uppmärksamhet... Så lite filmanknytning fanns där allt.

Inga kommentarer: