onsdag, juli 22, 2009

Ursäkta röran, vi bygger om! - Varsågod och sitt!

Igår var en smått historisk dag...







För första gången på drygt 30 år så har Trelleborg två biosalonger. Ok, nu är tekniken inte färdig, dvs. bild eller ljud men med stolarna på plats så kan vi ju konstatera att det är en salong.

Jag passade givetvis på att vara först på plats i en färdigmonterad stol. Trevligt. Kan ju redan nu säga att min favoritplats lär bli mitten rad 1. Mitt framför en 4,6*1,9 meter duk.

Resten av salongen kommer nog att arta sig, men man måste gå loss på gradängen som har ett par fel längre bak vid trappan till rad 5. Skulle ha monterat 39 stolar, men kunde bara montera 38 p.g.a. trappan. Snickarna har att göra när de kommer tillbaka från semestern vill jag lova.

3 kommentarer:

Alexander sa...

Vad är det för material på stolarna, är de sköna?

Kristoffer Strömblad sa...

Det är någon form av skumgummi som är gjuten med tyget direkt limmat på skummet. I nuläget lite hårda men de kommer att mjukna efter lite insittning. De är rätt så sköna får jag påstå.

Alexander sa...

Bara de andas när det är varmt så låter det som att det kan bli riktigt skönt. :)