fredag, juli 10, 2009

Det är ju fan helt otroligt...

Nyligen skedde vissa stora förändringar i själva grundbemanningen på bion, vilket givetvis orsakar gnäll. Tidigare så har kassan varit bemannad en timme före föreställningen och fram till när filmen börjat. För att sedan så smiter de så fort som bara ett asplöv kan flyga i full orkan. Då ska alltså maskinisten ha ansvar för kassan i vilken tid det nu tar innan kassafolket är tillbaka på plats. Vilket ju går åt helvete om jag ska spola upp film som kommit sent, eller måste spola ner någon annan kopia.

Som idag, då jag inte kan röra vare sig Transformers: Revenge of the Fallen som jag måste få ner för att få tillgång till ett av mina stora filmhjul, eller få upp Johan Falk: GSI i tid till första visningen ikväll. Eftersom ombyggnaden har satt den interna dörrklockan ur spel så varken hör eller ser jag när folk går ut från salongen heller. Lysande!

Än mer irriterande är att folket smiter utan att säga ifrån att de går! Helt plötsligt så plingar det till i dörrklockan och när jag en stund senare var färdig med åtminstone ett hjul av Johan Falk och kunde gå ut så vart kassan och foajén helt tom. Och olåst. Hur jävla smart är inte det.

Det verkar inte bättre än att de ska in i det sista ska jävlas med allt och alla. För från den förta Augusti så har kassan öppet från 45 minuter innan första filmen, och stänger en halvtimme efter sista filmen är igång, enligt direktiv från driftsansvarig på huvudkontoret i Stockholm. Det blir alltså bemanning med en kassör från början till slut. Eller att de frivilligt delar på passet om det nu faller de bättre i smaken. Men innan dess så verkar det vara rena rama High Chaparall på stället...

Lägg därtill folk som gnäller över att det är skitigt (för det första håller vi på att bygga om, och för det andra så vet ni var städskrubben finns), folk som inte gör vad de ska utan bara lämnar över det till andra, och så vidare och så vidare. Eller att de i kassan så gärna får hjälp när det är mycket folk till en film, men själv så får jag sällan städhjälp efter vissa extremt skitiga filmer.

I jämförelse kan vi ju säga att jag har varit på jobbet i 9-10 timmar per dag den här veckan för att hjälpa till med tekniska installationer, och till råga på allt åkt på en förkylning. Men jag jobbar ändå. Förutom imorgon för då får ta mig fan någon annan jobba med kort varsel. Så det så.

Inga kommentarer: