fredag, augusti 18, 2006

Mardrömmen - eller "var fan är akt 3?"

Det är sällan jag drömmer otäcka drömmar, men förra natten hände det.

Inte nog med att det var premiärdags på Offside, jag klantade mig också. När väl reklamfilmen var igång upptäckte jag att filmen var inte färdigspolad för visning. Lätt panik eftersom det tar ungefär 30-45 minuter att fixa till en film, nu hade jag bara 10. Hela filmen fanns på plats när jag började men efter ett tag försvann bit för bit av akt 3 mitt i filmen. Det slutade med att vi fick ställa in, för akt 3 fanns helt enkelt inte längre.

Där vaknade jag.

En vanlig Sverigepremiär är oftast inget att oroa sig för, men den här gången kom ett brev förra veckan från filmens regissör om lite att tänka på vad gäller bild och ljud. Det måste vara det som satt griller i huvudet på mig...

Och verklighetens premiär gick som förväntat bra. Så, nu hoppas jag kunna sova lugnt i natt istället.

Inga kommentarer: