onsdag, december 29, 2010

Megahaveri

Jahapp... statisk kopia + spindel som uppenbarligen inte vet vad den ska göra = total brainwrap och avsliten film i projektorn. Tack och lov i eftertexterna. Men jag blir så trött...

Den spindeln har gjort sin sista föreställning må jag lova, inte första gången som nr. 3 får för sig att balla ur och stanna en film.

Bilden är för övrigt efter att jag dragit loss resterna från projektorn och matat tillbaka filmen på tallriken. På mottagartallriken låg resten av filmen och undrade var eftertexterna tog vägen. Typ. Nu är filmen skarvad till ett stycke igen.

Tyvärr så har jag ju inte orkat/hunnit bygga bättre polyesterbrytare än den som redan finns på stolpen och som ger 2 cm marginal. Men lätt stolt kan man ju meddela att Ernemann 15 maskiner ÄTER polyester. Och går vidare med nästa föreställning som om absolut inget hade hänt. Tysk ingengörskonst när den är som bäst.

Megamind... or what's left of it...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har samma 2cm på vår stolpe, men en DP70 uppe i varv och dessutom med varma lager och olja behöver 200cm för att stanna helt. Och motorns mekaniska vikt tillsammans med de "små" kugghjul och annat har en del rörelseenergi..
DP70 stannar inte för någon kopia. Vansinnigt att bara ha 2cm..

Btw, du har inte funderat på en längre ledighet?
Låter som du verkligen hade behövt det..
Jobba inte ihjäl dig. Ingen tackar dig!

Kristoffer Strömblad sa...

Jag har faktiskt mot rekommendationen av teknikern gått in och tittat i den där polyesterbrytaren - mest eftersom jag behövde smörja valsen. Och det är egentligen inte ens 2 cm man har som marginal, snarare 5 mm. Oops deluxe, liksom.

I övrigt är det rejäla åtgärder nu, fuktig handduk över inluftsgallret för att få ner torrheten så att kopiorna inte blir så jävla statiska hela tiden. Samt att Megamind körs upp och ner (ljudet neråt) nån vecka framåt för att se om den mår bättre av det. Tror jag behöver göra liknande åtgärder på Narnia också.

Ledig? Vad är det? Tror inte jag överdriver ett dugg om jag säger att blir jag akut sjuk och absolut inte kan jobba så stannar bion. På fullaste allvar. Det finns t.ex. inte en kotte som visat intresse att lära sig de digitala evenemangen, och köra film... En av mina maskinister tog julledigt från sitt lastbilchaufför-jobb, för att kunna köra film... han har än så länge inte jobbat en dag i jul och mellandagar. Istället prioriterade han extrajobben som dök upp.

Tycker det säger precis allt. Precis ALLA sätter sitt eget privatliv eller andra aktiviteter före bion, även de i kassan. Och där står jag kvar utan någon som helst möjlighet till att ens få en dag ledig, det går bara inte.

Hade faktiskt tänkt att publicera min lönespec för december. Definitivt ingen rolig läsning.