fredag, oktober 31, 2008

Någon som saknar en filmkopia?

I mitt maskinrum finnes för närvarande:

  • Quantum of Solace, visas nu

  • High School Musical 3, visas nu

  • Wall·E, visas nu

  • Mamma Mia!, jupp. Visas fortfarande!

  • Tropic Thunder, sista visningsdag 2008-10-30, 1 dag sedan

  • Rallybrudar, sista visningsdag 2008-10-30, 1 dag sedan

  • Nim och den hemliga ön, sista visningsdag 2008-10-30, 1 dag sedan

  • Hellboy: The Golden Army, sista visningsdag 2008-10-22, 9 dagar sedan

  • Arn - Riket vid vägens slut, sista visningsdag 2008-09-24, 37 dagar sedan

  • Kung-Fu Panda, sista visningsdag 2008-08-31, 61 dagar sedan.

Vad gäller de som bara legat i en dag ska en del av dem iväg på måndag. Men att bolagen inte hört av sig alls angående att skicka iväg någon av någon dem som legat i en månad eller till och med två månader är märkligt. Inte en skickorder, inte ett knyst!

Förr var vi på hugget och skickade kopiorna om inte annat så tillbaka till filmlagret. Dessvärre hände det att det kom sena filmsättningar på tisdagen om att filmen skulle rulla kvar helgen därpå... och den alltså redan var på väg någonstans. Sedan dess så ligger de alltid lite i väntan på en skickorder.

Men som synes, det har helt sinat bland skickordrarna också. Och här står jag upp över öronen i filmer. Men föreståndaren har också fått nog och på måndag åker Pandan och Arne hem till filmlagret, vare sig de vill ha kopiorna där eller inte.

4 kommentarer:

lm sa...

Distributörerna gör antagligen sådär för att slippa betala fraktkostnad. Dessutom är det antagligen billigare för dem att förvara dem hos dig..

Ekorren sa...

Lagt märke till något speciellt i ljudet på quantum "flygplans akten".
Ljudet försvinner ibland. något de missat eller fel på vår kopia ?

kanske vår utrustning...

Christopher sa...

Mycket intressant blogg!
Jätteintressant att få följa med i arbetet från "den mörka sidan" :D

Kristoffer Strömblad sa...

Jag har ännu inte hunnit se filmen, så jag vet ärligt talat inte om jag har problem med ljudet i den akten. Den ligger mitt i mitt sista stora hjul så jag är inte ens i maskinrummet när den rullar (för det mesta). Men ingen har klagat i alla fall.

I värsta fall är det samma skit som med Indy 4 i våras, "stöldmärkningen" i det analoga ljudspåret med förstörda digitala spår för att tvinga analog uppspelning just där.