fredag, oktober 24, 2008

Det börjar bli mycket nu...

Varför... har man sådana dagar där man bara vill dra täcket över huvudet igen och somna om.

Dagen bjöd på det klassiska ljudet av en rem som skrapar emot bländaren... precis när Mamma Mia! akt 1 är laddad och det är filmstart om ett par minuter. För att därefter fortsätta med att en skruv i filmbanan var så lös att den håll på att trilla ut helt, och givetivs satt den där för att hålla ett litet glasblock på plats. Och den ska helt inte bli lös under normal drift. Och ni vill inte veta vad jag upptäckt mer för fel på projektor 1... okej då: ljudläsaren börjar få samma fel som på projektor 2, dock inte lika kraftigt.

Lägg därtill att jag är överbelamrad med filmer, både upp- och nerspolade. Jag får fan inte plats i maskinrummet längre. Jag lovar, det är så belamrat med lådor och skit nu att jag snart tar till kvasten! Dessutom får jag en film till så har jag slut på filmhjul. Och gissa vad? Den filmen kommer på torsdag eftermiddag... *suck*

Och slutligen så stressar man så mycket mellan föreställningarna (8-10 minuter mellan filmslut till att samma projektor ska vara laddad igen och reklamen rullar är riktigt tight), att man gör så korkade misstag som t.ex. att sätta upp ett hjul på projektorn för 1800 meter. Och sedan ladda ett hjul som har 2100 meter film på sig. Och sedan upptäcka misstaget för sent när det är 3-4 min kvar till skiftet. Det var inte roligt att flytta hjulet från projektorn till spolbordet efteråt. Men inget hamnade på golvet, tack och lov.

Jag skulle spolat upp Nim och den hemliga ön ikväll så att den är klar till 12-föreställningen imorgon. Jag skulle bytat projektorkolv tidigt imorgon eftersom nu är kolven i projektor 1 uppe i 2602 timmar and counting. Men det ger jag fullständigt fan i. God natt!

Inga kommentarer: