onsdag, september 26, 2007

Limited editon... typ.

Jag fick ett intressant besked idag, att jag får Sverigepremiären på Jodie Fosters nya The Stranger Inside den 16/11. Men här kommer det intressanta: Filmen får visst en ganska begränsad release. Eller som filmsättaren sa i stil med att SF har "fullt i sina salonger".

Återstår att se huruvida det nu stämmer, eller kanske ändras på vägen. Men det vore onekligen kul med att visa en film i Trelleborg som kanske inte ens går upp från premiärdatumet i Malmö. Det är i alla fall en vinkel för marknadsföringen, en relativt exklusiv premiär.

Och jag har en viss erfarenhet av smala releaser, för några år sedan så visade jag en förhandsvisning på den bästa danska film jag någonsin sett Bornholms Stemme och därefter den vanliga premiären. Nu blev det en liten nischartad film och därmed väldigt kul att visa den. Och den gick inte upp på så många ställen i landet. Den finns inte ens på dvd i nuläget! Så nischad blev den rullen.

2 kommentarer:

lm sa...

SF verkar ha fem kopior med premiär 21/12: Rigoletto, Heron, Bergakungen, FS Uppsala, Västerås.

Vilket datum blev det för dig?

Kristoffer Strömblad sa...

Inget alls tyvärr. Håller tummarna för efter årsskiftet istället.

Blir lite sur om inte ens Malmö/Lund får visa den.

Verkar annars vara lite av en rörig höst. Det här blev inte den första filmen under hösten som "försvann" ur kommandelistan för min del.