tisdag, september 18, 2007

Game On!


Då var det dags att ta spelandet till en helt ny nivå. Kvar i PC:n och omkring den på originalskivorna finns en hel del spel som Flight Simulator X, Ship Simulator 2006/2008, Tomb Raider Anniversary etc.

Finns bara ett problem med det, och det är att datorn håller på att förvandlas till en riktig arbetsmaskin. Jag har video/audio/dvd/cd-mastring inlagt, tung bildbehandling, ett par olika webbläsare, två externa hårddiskar och ett (lätt trilskande) 4GB USB-minne. Samt att Windows kör IIS webserver och MySQL-server för mig att programmera på.

Samt det faktumet att jag tackat ja till ett jobb till, som kommer att innebära än mer tid framför datorn gjorde saken biff. Jag måste ifrån datorn mer och konsol måste det då bli. Men vilken konsol? Xbox 360 fick det bli då den är "framtidssäker" med HD format när man skaffar bättre TV. Och billigare än PS3, samt att den lokala spelbutiken hade ett ex inne av Elite-versionen. Så idag sitter jag med Guitar Hero II och BioShock. Och väntar på releasen av Alan Wake...

Inga kommentarer: