måndag, oktober 01, 2007

Lärling + Vikariat

Under veckan som varit så har jag återigen fått gå tillbaka till mina egna "maskiniströtter" och försöka minnas hur det var när jag själv lärde mig köra film. Orsaken är att jag återigen har en lärlig i maskinrummet. Farhågor dök upp att vi kanske är för få aktiva som kör film regelbundet. Så en trevare lades ut till en som tidigare var intresserad och se, napp direkt. Allt jag säger är; welcome to the dark side my Padawan!

I övrigt så fick man ju hoppa in som biografföreståndare för ett par dagar när chefen var på semester. Minst sagt kul upplevelse att hålla i allt det praktiska för en hel biograf. Arbetsuppgifterna är mig dock inte främmande, eftersom jag under en tid fått göra flera små inhopp ditåt. Men det känns märkligt, eftersom jag kommer längre ifrån tekniken och mer åt det administrativa. Problemet är inte att jag ogillar det, snarare tvärt om. Nåväl, jag lär nog inte sluta köra film för det, och jag tar det just som en kortare exkursion som kan sätta de ordinarie uppgifterna i ny dager.

Inga kommentarer: