lördag, oktober 20, 2007

Vad har jag gett mig in på?

En halvtimme kvar till matinéstart. Magen håller på att vända in och ut på sig själv, inte enbart p.g.a. nervositet utan även lite för mycket koffein för någon timme sedan. Aj.

Ungarna dräller in genom ytterdörren, samtliga ska se Shrek den Tredje. Jag som trodde att nu när Råttatouille haft premiär att bara ett fåtal skulle vilja sett ett träsktroll. Illa. För mig alltså, som beslutat mig för att köra Shrek manuellt. Visst har jag övat mig lite under veckan, men just nu känns det otillräckligt.

Jag tror dock att det är dags för lite Yoda-visdom: Do or do not. There is no try.

Samt att det är dags att kolla projektorerna igen, för tredje gången...

1 kommentar:

Uffe sa...

Att köra skifte är kul. Föredrar helt klart det framför att köra från tallrik. Har sett till att jobba på biografer där man får köra mycket skifte.

..och fick faktiskt köra just Shrek 3 aktvis på Reflexen (reflexen.org) som Martine tidigare idag. Fullsatt i salongen. Lärling hade jag också. Kändes lite som du beskrev min arbetsdag där.. =)

Trist att man inte utbilar maskinister ordentligt längre. Jobbar lite extra på en SF-biograf där en majoritet av maskinisterna inte ens VET att det går att köra film från hjul...!