söndag, oktober 07, 2007

Full på en söndagkväll... jajamen!

Jag tror att helgens BioToppen kan bli lite haltande, eller åtminstonde baserad på ofullständiga uppgifter. När jag försökte logga in ikväll och leverera mina siffror för dagen så möts man helt sonika av ett systemmeddelande som påpekar att databastransaktionsloggen är full. Nice! som Borat skulle säga.

Det lustliga är att det inte är första gången det händer. Så ett tips till Kontrollbyråns databasadministratör: När loggen börjar bli full, ta backup på fredagen, innan ni tar helg, så slipper den bli full över helgen när de flesta föreställningar rullar...

2 kommentarer:

Alexander sa...

Vafan, jag som hoppades på ett inlägg om att du varit full. :D

Kristoffer Strömblad sa...

Det kan nog hända det med, man vet aldrig vad som händer när man kommer hem sent en söndagkväll och är helt slut efter en hel helg med matinéer och kvällsfilmer (som jag ändå måste ta för ingen annan vill/kan/orkar-bry-sig). Så ja, faktum är att det vissa söndagar har blivit en öl (eller whiskey) för mycket. Men det är väl inget att blogga om, eller ;-)