torsdag, oktober 18, 2007

Övning ger färdighet

Är rejält nervös inför helgens två föreställningar av Shrek den Tredje. Eftersom förra helgen skulle vara den sista så var kopian redan nerspolad i sin transportlåda på måndagen då beskedet kom om två visnngar till.

Då åkte den upp igen, fast nu sitter varje akt för sig på var sitt hjul. Utan tejp för automationen. Så lördag och söndag kl. 12:00 ska jag åter ge mig i kast med det ursprungliga sättet att köra film som finns. En helmanuell visning.

Endast guidad av de små prickarna man ser uppe i höger hörn av bilden så ska jag alltså få nästa maskin att ta över när föregående akt rullat klart, inte det lättaste när jag inte kört så här på fem, sex eller sju år, minns faktiskt inte när det var.

Så i två dagars tid har jag fått öva upp mig igen. Och jag tror det ska gå vägen nu, men nervöst är det i alla fall. Och så har jag bjudit in min lärling att skåda hur det gick till förr i tiden. Att göra bort mig is not an option...

Inga kommentarer: