torsdag, mars 29, 2007

Paradoxalt

Är nyligen hemkommen från en alldeles utomordentligt fantastisk föreställning av Verdis Macbeth på Malmö Opera och Musikteater. Eftersom jag köpt ett säsongsabbonemang så har jag fått se en hel del mycket bra uppsättningar där i år. Men generellt sett så är det lite av ett undantag för mig att gå på opera, musikal eller teater.

Så hur brukar jag koppla av då? Med en trevlig engelsk Ale under solen? En bra bok i läsvrån? Datorspel till långt ut på natten? Nej, förutom de enstaka operorna då och då, så går jag på bio.

Nyligen besökte jag Köpenhamns bästa bio, Tycho Brahe Planetariet för IMAX-film eftersom jag behövde ta det lite lugnt och få det så klassiska luftombytet (och för att en film jag ville se hade kort tid kvar), och nu är det dags igen. Mitt i programmet för påsklovet har jag ordnat med biljett till en förhandsvisning av Sunshine under Öresund Filmfestival.

Mer jobb och stress på bion får mig alltså att bli mer aktiv och gå på bio. Hmmm...

Inga kommentarer: