lördag, september 09, 2006

Maskinhaveri

Det är aldrig kul med maskinhaveri, men nu har jag råkat ut för ett. Fan också!

Mitt maskinrum har två projektorer. Båda är inblandade i en vanlig föreställning, då vi kör film på hjul om upp till 2000 m (ungefär en timme i speltid). Och naturligtvis valde en komponent i en av projektorerna att säga upp bekantskapen med de andra normalt fungerande delarna. Efter en intensiv kvart med diverse försök till felhjälp var jag tvungen att ändra körschema för kvällens sista föreställning. Helvetes jälva skit!

Så nu sitter jag här och har precis laddat och startat om den fungerande projektorn med nästa hjul av Miami Vice. Om 45 minuter är det dags igen för byte till det tredje och sista hjulet. Det blir alltså en paus på ca 1-2 minuter medans jag laddar om. Irriterande!

Men, pratade med en servicetekniker som gav en del instruktioner på att åtminstone få igång projektorn igen även om en del delar måste bytas snarast.

Inga kommentarer: