fredag, september 08, 2006

(Kultur)hösten är här

Idag dök nämligen mina abonnemangsbiljetter till höstens uppsättningar på Malmö Opera och Musikteater upp. Banankontakt och Dead Man Walking för att vara exakt.

Det började förra hösten när jag tänkte unna mig en riktig musikal. Rodgers och Hammersteins South Pacific sattes nämligen upp i Båghallarna i Malmö. Hade inte sett den förr, inte ens filmversionen. Och uppsättningen imponerade faktiskt. Så jag tänkte att jag lika gärna kunde pröva på en opera också när Malmös operahus öppnade igen efter en renovering. Så det blev både Maskeradbalen och Figaros bröllop.

Och nu är det höst och säsongen börjar snart. Det ska bli kul med små kulturella utflykter. När man jobbar och ser så mycket film som jag gör blir det lätt tröttsamt i längden. Men som tur är räcker det med en teater/musikal/opera-föreställning för att bryta mönstret och pigga upp lite.

Inga kommentarer: