lördag, september 16, 2006

En sån dag...

Ur säng vid niotiden (imponerande då jag somnade först efter 02:30). Frukost blev fyra skivor rostat bröd (faktiskt det jag bakade i torsdags). Ingen epost, bara spam. Ansiktskrämen tog slut, aj då.

På bion strax efter 11. Inget avancerat idag, bara Bilar som matiné. Första föreställning vid 12:00. Kunde gå ifrån strax därefter till Åhléns för mer ansiktskräm. Tillbaka 15 minuter senare. Nästa föreställning startade 14:30 och strax därefter inhandlades lunchen, en kebabtallrik från Sibyllaköket 20 meter från bion. I övrigt lungt och fint hela eftermiddagen.

Nästa film hade ett annat bildformat vilket startade dagens pillgöra. Eftersom den ena projektorn är sjuk fick bildfönstret (en metallplatta som definierar den bit av filmen som skall belysas) lossas från den fjäder och motor det normalt är monterat på. Först därefter går det att flytta bildfönstret för hand, och objektiven fick också roteras för hand. Men 17:00 kunde Den enskilde medborgaren starta utan problem. Därefter skulle bildformatet tillbaka till det ursprungliga för Miami Vice. Jahapp...

Men det blev en stund över mellan Den enskilde medborgaren och Miami Vice. Så jag passade på att koppla av lite med senaste skivköpet; soundtracket till Bilar. Det var jag, en tom salong och Randy Newmans musik. Fascinerade att höra musiken där den hör hemma, på bio.

Och så 19:30 startade Miami Vice på utsatt tid. Inga problem att vänta ut 2h, 13 minuter här heller. Under eftertexterna här spelas även One of these mornings av Moby. Kanonlåt som det är lätt att bli glad av. Synd att den är så lågt mixad på filmen bara.

22:00, eller däromkring, gick jag hem. Nu sitter jag här, skriver på bloggen, dricker en Falcon Bayerskt och lyssnar på Doctor Who Theme i remix av Orbital. Efter upp emot elva timmar brukar jag vara helt slut i kropp och själ. Dock inte idag. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men dagen har varit lyckad helt enkelt.

Inga kommentarer: