fredag, september 15, 2006

Brödbak

Jag gillar att baka bröd. Vanligtvis inte någon manlig syssla i köket precis, men faktum är att det är jätteroligt att baka bröd. Speciellt när jag har hittat mitt egna lilla unika recept som blir svingott varje gång, en kombination av pizzadeg anpassad för matbröd. Och inget är väl godare än nybakat bröd som är varmt och smälter smöret direkt, gärna garnerad med en fet ostkiva ovanpå också.

Idag var dock första gången som jag lärde mig använda familjens lilla klenod, en Electrolux hushållsassistent från 1960-talet. Arbeta med avancerade 35mm-projektorer för biografbruk kan jag, men att fixa deg i den maskinen behövde jag hjälp med... Men till på köpet fick jag lite riktiga husmorstips också så nu lär brödbaken gå än lättare i framtiden. Farväl träslev och degbunke! Välkommen härliga hushållsassistent!

Inga kommentarer: