onsdag, september 13, 2006

Gremlins?

Den fjärrkortslösa projektorn fortsätter att bråka med mig. Den fungerar så tillvida att den kör, men samtidigt är den lite märkligt seriekopplad med den andra projektorn. Så när en speciell situation uppstår så skiftar den ur, dvs. stänger för bild och ljus, även om den absolut inte skall göra så.

Nu råkar den här speciella situationen uppstå så gott som dagligen, nämligen när projektor 1 kört klart reklamen och bytar format från vidfilm till cinemascope. De senaste dagarnas föreställningar har varit lite svåra att starta utan problem, minst sagt. UIP-logotypen före Miami Vice har t.ex. blivit avbruten eller inte inte visats alls eftersom projektorn skiftat in först därefter.

Något pinsamt, men i det här fallet har jag alltid det gamla kretskortet att ta fram för att peka ut som den egentliga boven i dramat. Jag avskyr normalt sett att göra bort mig. Nåväl, kommande spelveckas 14 föreställningar ska absolut gå som en dans på rosor eftersom jag på förhand planerat in exakt hur jag kan köra maskinerna för att undvika problemen.

Inga kommentarer: