lördag, april 16, 2011

WTF is this?

Öhm, vad fan är det här?


Jomenvisst, Fox kände för att förstöra lite ljudspår i jakten på pirater... För det första kan jag tala om att ert försök att förstöra digitalljudet på Water for Elephants så att den går ner till SR och därmed tvingar processorn att läsa "plupparna" i det analoga ljudspåret är ett fail - eftersom min processor bara läste vidare som om inget hade hänt. Yay. Dessutom körde jag DTS ovanpå det, så om inte skiten dessutom är hårdkodat på DTS-skivan så händer liksom inte ett smack ändå. Stämde inte Dolby Paramount för något liknande trick i Indiana Jones 4?

Och för det andra kan jag tala om att det finns folk som sitter på de digitalkopior som blir 35mm och sprider dem vidare via FTP, dvs. det finns läckor redan innan filmerna når biograferna. Lägg därmed av med sådan här skit! Rensa i era egna led först om ni är så jävla förbannat rädda för piratkopiering.

Dessutom när jag ändå är igång och skäller kan ni ju för fan se till att fixa BRA kopior. Vem fan skulle vilja kopiera den här skiten? Den här är helt ny men ändå nerlusad med damm, har uselt bildstillestånd, bedrövlig textning, och kontrasten är helt fel - såtillvida det inte är ett artistiskt val att göra filmen mörk som en källarlokal utan glödlampa (ja, det är snyggt emellanåt men i vissa scener är det direkt jobbigt att inte se ett skit, speciellt som jag har en 2kW kolv och ändå har SVART bild).

Och slutligen blev jag uppmärksammad av en kund om ett förbannat irriterande klipp i början av akt 6 där det uppenbarligen gått förlorat flera sekunder av film. Har labbet klantat sig och valt att städa upp efter sig? Troligen. Men det är trist att få en dialogscen klippt nästan mitt i en replik för att gå till något helt annat som uppenbarligen ska ligga en liten bit bort.

Inga kommentarer: