fredag, april 22, 2011

Skit in - Skit ut!

Kom till bion igår vid 17:00 och det första man ser när man kliver in i foajén är det här.


Hur svårt är det att dra undan papperskorgen, ta ut påsen och slänga den, samt sanera genom att våttorka golvet och insidan av papperskorgen. Uppenbarligen för jävla jobbigt för de som suttit i kassan/maskin sedan 13:00-tiden.


Sedan har det fortsatt i saneringsläget. Var man än tittar och tar sin trasa hittar man skit, bokstavligen. Ovanpå lysrörsarmaturen på toaletterna, på väggarna - speciellt så på toaletterna, dörrar och skyltfönster/ytterdörr. Vad gäller toaletterna fattar jag heller inte hur blinda vissa kan vara, det är vita väggar som avslöjar med all önskvärd tydlighet var fan skiten sitter.

Men å andra sidan är jag inte förvånad, när jag sa till om skit på väggarna och att det var viktigt att ta det med en gång fick jag till svar "varför då? Det kommer ju bara mer sen ändå." *FACEPALM* Med den argumentationen är det ju inte lönt att städa överhuvudtaget, det blir ju skitigt igen. Jag skulle vilja se vederbörandes lägenhet en söndag, det är ju inte lönt att städa efter förfesten för det kommer ju en ny förfest nästa lördag. Ni förstår vad jag menar...

Långfredagen till ära blev det att skrubba vaskar, torka rent toaletter, gick även loss på salong 2 - bakstyckena till sätena är av plast och så fort ungarna är där med skorna lämnas fula fläckar kvar efteråt. Detta var inte åtgärdat på länge. Likaså torka av trappräcket, ovanpå surroundhögtalarna och metakasetterna. Samtidigt är det rätt märkligt, de gnäller över golvet i salong 1 som är så slitet att det är mycket svårt att få rent efter våttorkning. Men samtidigt skiter man högaktningsfullt i att våttorka det nya golvet i salong 2 som så här 1,5 år efter invigningen fläckvis börjar närma sig kvaliteten i salong 1.

Men goddag yxkaft!

Inga kommentarer: