torsdag, december 31, 2009

Trött

Den här månaden har varit riktigt jävlig. Bara när det var som värst under ombyggnaden har det varit så mycket jobb. Så när jag såg åt vilket håll det barkade small jag av ett svavelsyraosande mail till berörda parter förra tisdagen.

Tre personer stod som mottagare. Två av dem hörde av sig i tid.

Men trots det kunde man räkna ut med den delen man sitter på vad som skulle hända... jag jobbade alla dagar mellan jul och nyår, även om några kvällar kunde man gå hem tidigare än beräknat. Egentligen inte nog med det, jag jobbade även julafton av alla dagar: Kolven till salong ett lade mer eller mindre av dagen innan och fick bytas i all hast samt att Alvin och Gänget 2 inte behagade dyka upp förrän denna dag.

Arbetsschema för oss maskinister finns, men gick inte att hålla p.g.a. oförutsedda händelser och sjukdom. Fine, Shit Happens som sagt, men default-läget att jag jobbar när ingen annan "kan" (dvs. "vill") tär på krafterna. Dessutom hade jag rejäla problem med ena ögat på juldagen, kunde knappt se på ett par timmar. Jättekul att jobba under sådana förhållanden.

Något av det första som händer efter nyår är att jag lär upp en ny maskinist. Vi behöver definitivt bli fler i maskinrummet. Och det verkar ju positivt, för han blev inte avskräckt när han fick se all tekniskt utrustning i maskinrummet för första gången. Alltid lovande.

Inga kommentarer: