torsdag, oktober 05, 2006

Out of space!

Jahapp... Då har det äntligen hänt. Jag har officiellt slut på ordinarie filmhjul i mitt maskinrum. 7 miljonärer ockuperar två hjul, På andra sidan häcken 2, John Tucker must die 2, Alfons och pappa Åberg 1, Ninas resa 3. Varje hjul rymmer upp till 2000 meter (drygt 1 timme i speltid) så ni förstår att det här är rätt stort för en singelbiograf.

Problemet är bara det att imorgon dyker även Hotet inifrån upp. Just det, en film till och jag får som sagt inte plats med den... Hur löser man ett sådant problem?

Få se... Alfons skall rulla minst, bara två föreställningar. Dock har jag ju tillfälligt problem med bilden på den filmen så "fixen" med bildhöjden vill jag bara utföra på den ena projektorn. Den andra saknar för övrigt fortfarande ett fjärrstyrningskort p.g.a. någon som hade semester i Tyskland hos hårdvaruleverantören. Och utan kort är det en pina att justera bildhöjden manuellt.

Ninas resa så, den visas en gång till den här veckan och sedan en gång nästa vecka, problemet är att den var redan så sliten att jag inte vill röra den i onödan. Dessutom spolar jag inte upp och ner en kopia för en enda visning, och den är redan nu uppspolad.

Nästa film är 7 miljonärer som bara skall visas tre gånger till. Om jag bryter upp den kopian till de individuella akterna igen och lägger dem på mina små akthjul (som rymmer just bara en akt vardera, ca 600 meter) så kan jag köra den filmen manuellt, och därmed få hjul över till Hotet inifrån.

Så får det bli. Jag är ju inte certifierad biografmaskinist för ingenting...

Inga kommentarer: