torsdag, oktober 19, 2006

Käkkirurgi - eller tand 2 av 2 är ute


Och där har vi bov nummer två, fast utopererad. Nasty!

Lite värre än sist eftersom det inte fanns så mycket kvar av kronan, den bet jag sönder för över ett halvår sedan. Nu fick kirurgen splittra tanden allteftersom hon försökte dra ut den.

Överst i bilden syns resterna av tandläkarens tillfälliga täcklagning.

Och nu är det bara att knapra värktabletter i ett par dagar, skölja med bakteriedödande medel och undvika vissa typer av maträtter så ska det nog gå den här gången också. Nu har jag även fått hem två nya böcker att sätta mig in i, börjat läsa en roman och fått hem årets klart bästa soundtrack på CD att lyssna på. Nästan så jag blir irriterad över att behöva springa iväg på jobbet hela tiden, istället för att sitta hemma och kurera mig...

Och när jag tänker på det så kanske det är dags att bilda en stödförening för "käkkururgins offer" också.

Inga kommentarer: