måndag, april 06, 2009

En svunnen arbetsdag på (digital) film...

Nyligen gjorde jag en intervju med lokaltidningen som del i en ännu inte publicerad serie om "udda jobb". En av frågorna var, eftersom jag är så extremt tekniskt filmintresserad, om jag inte gjorde egen film eller var kreativ på annat vis.

Och jo, jag sitter med inget mindre än Sony Vegas Pro 8.0 och Sony Acid Pro 6.0. Men det jag har mestadels gjort där är trailer-dvd och musik som jag ännu inte är bekväm med att släppa.

Men så hittade jag en mapp, långt ner i filhierarkin på hårddisken. Kort och gott titulerad 2005-11-13. Ni som känner mig på Facebook kanske redan har sett resultatet av detta fynd, men nu är det dags för mig att göra YouTube-premiär också.



Jag hade under en tid en liten webbkamera i maskinrummet som via programmet ConquerCam laddade upp bilder med jämna mellanrum till biografens hemsida. En av finesserna är att programmet även kan spara en lokal kopia av bilden. Så det blev över 500 bilder söndagen den 13/11 2005.

Inga kommentarer: