lördag, februari 16, 2008

Ventilera mera...

Manöverpanel MP1 på väggen där, säg mig varför i helvete summalarm A-AS3 lyster rött och B-AS2 löser ut varje dag.

B-AS2 kan jag åtgärda, fast jag måste ner i källaren för att starta om hela ventilationen till foajén. Annars räcker det med en gryta popcorn eller så för att förvandla stället till filmstudion under inspelningen av Dimmornas bro, med skillnaden att vår dimma luktar popcorn.

Men A-AS3 var ett mysterium. Apparatskåp 1 (AS1) fungerar, AS2 fungerar efter omstart. Men var farao sitter AS3 då? Ja, det undrade flera av oss. Tills jag råkade komma ihåg en händelse för ett par år sedan, då ett svagt pipande ljud kunde höras i salongen mellan föreställningarna. Detta spårades då till en summer långt ner bland logerna under scenen, bakom två servicedörrar i musikerlogen. Där sitter värmepumparna till den delen av byggnaden. Och de hade stannat.

Vilket en av pumparna gjort även idag. Och där satt också något som bara kan beskrivas som AS3. Problemet identifierat, om än inte löst. Men tjatandet på berörda parter fortsätter. Och jag lär få starta om ventilationen även imorgon, och dagen därpå... och så vidare.

Härlig inledning på sportlovsveckan.

Inga kommentarer: