tisdag, februari 12, 2008

Now you see it, now you don't...

Igår var första gången på rätt många år som jag kört en förhandsvisning, och inte bara en vanlig "smygpremiär". Morgan Pålsson - väldigt kork... öhm, jag menar Världsreporter var kvällens begivenhet i en hyrd visning.

Kopian dök upp vid lunchtid, blev uppspolad och visad på kvällen. Och idag blev den nerspolad igen och transporterad till en annan ort för vanlig pressvisning... Det går undan ibland.

Det går så undan att jag glömde bort att återställa scalern till digitalprojektorn eftersom en PowerPoint-presentation låg på duken under insläppet till förhandsvisningen. Så reklamen idag började med den klassiskt blå "video mute" bilden. Hoppsan...

3 kommentarer:

Ekorren sa...

Va den något att ha? Jag e lite rädd att dem inte har jobbat något med ljud. Hör knappt vad de säger i trailern.

Kristoffer Strömblad sa...

Såg inte filmen själv, mer än konstaterade att bild och ljud var ok. Ljudet lät rätt bra på SR. Volym 4,2 i början, drog upp det till 4,5 efter en stund.

Själv har jag inga problem att höra dialogen i trailern :-)

Jag ska få tillbaka kopian sen till den riktiga premiären så jag kommer att titta närmare på filmen också.

Ekorren sa...

Okey, ja volymen brukar man få sätta upp lite högre än normalt på svenska filmer. Arn är väl en av få filmer där ljudet är bra.

Jasså, jag kanske bara har allmänt svårt att förstå dialekten då, den är ju lite grötig...haha