söndag, februari 24, 2008

Lägesrapport

Så, då vart årets sportlov över. Äntligen. Inte en sekund för tidigt. Men samtidigt har det varit smått mysigt emellanåt, det har känts som om man jobbat på en mindre filmstad även om det bara är en salong.

Veckan i siffror:

  • 1 salong

  • 1 samtal till digitalreklamssupporten

  • 1 ventilationshaveri (kategori: totalt)

  • 1 ljudformat (Dolby SR)

  • 2 bildformat (Vidfilm och CinemaScope)

  • 3 maskinister

  • 6 gånger som reklamfilmsservern blivit avstängd p.g.a. den håller sånt fruktansvärt oväsen i värmen

  • 8 filmer

  • 15 filmhjul att hålla reda på

  • 41° C - temperaturrekord maskinrummet

  • 49 föreställningar

  • 10:30 - det tidigaste jag varit på plats (halvtimme före filmstart)

  • 02:35 - det senaste jag gått hem...

  • 1442 besökare


Därtill kan jag rapportera 0 misstag, möjligen med undantag för ett mindre programmeringsfel som fick projektorn att byta bildformat fem sekunder för sent. Syntes knappt. Ja, det och en stängd brandlucka som jag glömt och öppna igen, det syntes ju lite mera.

I övrigt hann jag även med att ta mig till Malmö för att inte missa Sweeney Todd när den visades på Royal. Det var helt klart värt resan, då den redan kandiderar till titeln Årets musikal. Möjligen även titeln Årets snyggaste ljudmix på DTS.

Annars har dygnsrytmen vridit tillbaks till att man numera går upp på förmiddagen igen. Har haft bra hjälp av min väckarklocka av typen SleepTracker. Trevlig liten pryl. Men dessvärre så lär väl rytmen få sig en smäll igen, inatt är det ju Oscarsgalan. Och imorgon natt är det bokrean...

Inga kommentarer: