tisdag, augusti 14, 2007

Rollercoaster Weekend

Ok, som tidigare rapporterat var torsdagen en bra dag. Därefter har det varit något av en bergochdalbana utan dess like.

Att på på Robert Wells Jubileums Rhapsody gick åt helvete, eftersom en i familjen just nu ligger på Neurologiska Kliniken i Lund. Även om det inte hade varit lika roligt att gå som annars så ångrar jag mig att jag inte gick ändå, eftersom tillståndet trots allt var stabilt och är så smått på bättringsvägen.

Dessutom börjar avsaknaden av en längre semester ta ut sin rätt rent mentalt efter olika, hur ska jag uttrycka det, "incidenter". Eftersom jag vet att vissa av dem kan hitta det här så skriver jag inte mer. Bara att ni i så fall ska tänka er jävligt noga för vad ni säger och hur ni säger detsamma. Det finns faktiskt folk som har lidit sig igenom högstadie- och gymnasietid för mindre ord och handlingar än vad ni har kastat ur er. Och gått i terapi för det.

Slutligen så fick jag ett mycket trevligt besök på bion, av ingen mindre än den som i våras anordnade med tidernas födelsedagsfest med My Fair Lady i 70mm på Royal i Malmö. Det är så underbart att prata med personer som är så väl insatta i vad biograflokalerna betyder för filmupplevelsen. Dina tips var högst välkomna och är redan vidarebefodrade som föreslagna förbättringar. Och ja, jag har redan bokat in 5/4 nästa år, och håller tummarna att du får loss den norska filmkopian till tillställningen!

Inga kommentarer: