torsdag, augusti 09, 2007

En bra dag

En sån dag...

Åkte över till Köpenhamn igen för lite 15/70mm film (vad annars när jag ska till Köpenhamn?). Den här gången med sällskap av min IMAX-Padawan. Och så fick jag provat på Guitar Hero II Guitar Hero: Rock the 80's (var det visst), spelet som alla snackar om men som mig gått ganska obemärkt förbi. Tills nu då alltså. Inte helt min speltyp men mycket roande att försöka hinna med att spela dessa små prickarna på TV:n (och än mer roande att se andra försöka hinna med i Expert-läget, sjukt imponerad av hur fort vissa kan flytta på fingrarna). Tackar de andra som var där för en trevlig kväll.

Kort sagt en dag jag verkligen behövde, efter lite för mycket att tänka på omkring jobbet.

Men givetvis ringer mobilen när man står på ett knökfullt Öresundståg som står inne på station Kastrup, och det är från bion som har problem. Täckningen försvinner i tunnlen till Saltholm, och mobiljäveln hittar inte det svenska GSM-nätet på bron. Men när tåget kom in på Malmö C var problemet löst, och dagen fick åter sitt lugn.

Så här sitter man och dricker en Tuborg-öl, funderar på morgondagen som bjuder på en film som ska spolas upp och sedan... inget mer faktiskt. Jobbar inte alls mer än så så jag kan gå på kräftskiva. Och på lördagen har man biljett till Robert Wells Jubileums Rhapsody.

1 kommentar:

Alexander sa...

Tack själv, jag hade det finfint! Och det var kul att se dig spela och ha skoj, tror du inte jag märkte hur du började gunga i takt med musiken på den sista låten? ;)