lördag, maj 01, 2010

Ytterligare lite biografsafari

Spenderade torsdag och fredag med att resa till Stockholm för en kryssning till och från Åbo. Och vad spenderar man tiden med mellan 12:39 då tåget anländer till Centralstationen och 19:30 då båten går? Jo, man går på biografsafari.

Så utrustad med SL Accesskort giltigt i 72 timmar gick jag loss på tunnelbanan och åkte lite kors och tvärs. Fast den här gången hade jag inte många ställen att besöka, har snart betat av alla biografer i Stockholm känns det som. Även om flera stycken återstår. Och så gjorde jag reprisbesök på Sture.

Victoria på Söder.

Filmstaden Söder, f.d. BioPalatset.

Rio, f.d. Kvartersbiografen.




Tack till Uffe på Sture och Rio för titten.

Och nu finns snart ingen återvändo, nu måste jag hitta på en anledning att ta mig till Göteborg och Alingsås... och när man ändå är i krokarna kan man även göra Borås ju...

1 kommentar:

Uffe sa...

Tack själv! Det var trevligt att ha dig på besök!