torsdag, september 24, 2009

Premiär och småknep

Så, då har jag själv fått se en film min nya salong 2. Först ut blev ingen mindre än Små skandaler / Easy Virtue. Fenomenal film på alla sätt. Efter ett par dagar som varit allt annat än bra så behövdes det (mobiltelefonen är avstängd och kommer så vara ett tag till - jag bryr mig inte längre).

Det var även premiär på ett nytt sätt att spola film på. För vi har ju bara en non-rewind som har tillhörande spolbord. Allt som ska visas i salong 2 måste spolats upp på ettans non-rewind. Men inte idag, när G-Force och Flickan som lekte med elden rullade som bäst så gick jag loss på Små skandaler genom ett knep jag fick höra, använda upptagningsarmen att styra tallriken med. Akterna låg på spolbordet och drogs iväg via mina fingrar och armen upp på centrumringen som vanligt. Kändes rätt märkligt att styra tallriken med fingertoppskänsla, bokstavligen.

Det tog lite längre tid än vanligt, men nu har jag även den erfarenheten, vilket ju alltid kan vara bra att ha när det kniper. Dessutom blev faktiskt kopian rätt bra packad så jag hade faktiskt kunnat flytta den nästan helt utan problem utan att behöva köra den först.

Inga kommentarer: