För tillfället har vi ganska stora problem med att folk inte hämtar ut sina bokningar i tid - eller framförallt - inte alls.
Nu när den lilla salongen går för fulla hus med både Göta Kanal 3 och långköraren Luftslottet som sprängdes så blir det problem när mer folk vill se filmen än vad som får plats, och det finns bokningar som ännu inte är uthämtade.
Överallt är informationen som ges att biljetter ska vara hämtade 30 minuter innan föreställningen startar. Det står på hemsidan, internetbokningen och ska ges över telefon och kassadisken när folk bokar (även om det slarvas av vissa ibland).
Men nej, inte ens en sådan simpel uppmaning kan följas, och ibland så skiter folk i att komma alls. Systemet har en gräns på 20 minuter innan och därefter är det upp till försäljaren att hålla biljetterna, vilket ska utnyttjas vid kö... men icke - det kan vara folktomt men ändå hålls biljetterna tills ibland även efter filmstart. Vilket ju är jättesmart har det visat sig för kunder lär sig att man kan komma när man vill för bokningarna ligger ju kvar...
Jomenvisst, tills det nu slår tillbaka i nyllet på kassan när de får problem med fulla visningar om vartannat. Jag har varnat för detta tidigare men ingen lyssnade ju... vad vet en maskinist om kassan (jo tack, jag är bara systemadministratör och kan sälja/boka biljetter på mindre än en tredjedel av tiden som de andra kan utan att vara ohövlig eller slarvig mot kunden - och nej, jag skryter inte).
Men det värsta på länge var idag när två biljetter fanns kvar till Göta Kanal 3 och två kunder suttit och väntat på att eventuella bokade platser skulle bli lediga. Och med tio minuter kvar så var det bara två biljetter kvar som inte var uthämtade. Nu var det till och med så att biljetterna som var kvar var bokad av annan personal, som alltså inte behagade att dyka upp förrän 30 sekunder efter att biljetterna sålts till de betalande kunderna, och detta var efter att till och med reklamfilmen startat... så sent var det. Lysande Sickan...
Så ja, jag skiter i att vissa blir sura för att vi bara gör det som är logiskt och mest schysst mot kunderna. Någonstans måste man fan sätta ner foten, och med tanke på hur mycket jävla slarv, ignorans av personalpolicyn och ren och skär dumhet som förekommer "bakom kulisserna" så är det fan inte mer än rätt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar