tisdag, juni 10, 2008

Spoilervarning!

Kära medmaskinister som får visa The Happening. Läs vänligen inte filmens censurkort. Det gjorde jag. Stort misstag.

Efter att ha sett trailern dagligen i över en månad (på duken och på foajé-TV:n) kom så äntligen filmen till maskinrummet. Och vanan trogen ska ju kopian inspekteras, med en titt på det lilla A5-kortet.

Trailern och marknadsföringen har verkligen lyckats skapa ett intresse över vad som egentligen händer i filmen, allt är ju så mystiskt så... Och även om handlingsbeskrivningen på kortet inte avslöjar hur filmen slutar, så står det klart och tydligt vad som orsakar filmens hemskheter...

Så Aj. Där försvann månadens plot twist. Fan också.

Jodå, jag ska se filmen ändå, men det hade varit roligare om jag hållt mig till att läsa aktlängderna och inte längre ner på kortet.

4 kommentarer:

Ekorren sa...

tack för den. även om jag är osäker på denna filmen. lyckas alltid tycka att jag får en annan film en den som presenterades i trailern.

Men ska bli intressant att se om jag kan låtabli och läsa, trots varningen.

Kristoffer Strömblad sa...

...kan ju nämna vad titten resulterade i: filmskaderapport direkt.

Få ordning på era textningsmaskiner! De ska inte orsaka repor eller att texten fladdrar och blinkar(!) och distraherar publiken. Suckar djupt.

Annars var det en... intressant film.

Uffe sa...

"Min" bio har sommarstängt och jag tror inte Happening hade hamnat där ändå. Nåja.. tack för tipset ändå.

Brukar iofs inte orka läsa vad det står på tillstånskorten ändå, om det inte handlar om någon spännande arkivkopia som dyker upp...

lm sa...

Kopian vi fick till BK var också kass. Stor repa i nästan hela andra akten, samt fladdrig text i de två sista.