söndag, juni 15, 2008

Fredagen den trettonde var lite sen i år...

Det är jättekul (NOT!) att få telefonsamtal om att dukmasken gått sönder. Tack och lov tog jag inte samtalet igår kväll, för då spenderades ledig tid på Malmö Stadion med Dolly Parton på scen.

Nej, idag söndag fick man så höra att höger dukmask på bion inte var helt frisk. Och när man så tittar på fanskapet ser man att en 20 cm lång reva strax under fästet i skenan. Fem meter över golvet.

Så det var bara att ta ner hela tygstycket, och det är inte litet det, tre gånger fem meter. Väl nere på scengolvet fick jag så försöka sy ihop det igen, hade dock inte någon reservtyg att fästa på baksidan så jag kan bara hoppas att sömmen håller en tid till tills jag fått fixat lämpligt tyg i lämplig storlek. Och då måste hela härligheten ner igen.

Vilket betyder att det ska upp igen. Och upp är inte det lättaste minsann. Så nu sitter man här med trötta armar och ben (det blev ett par gånger upp och ner för stegen), och jag kan inte säga att jag ser fram emot att fixa masken igen...

Inga kommentarer: