söndag, mars 09, 2008

Det som göms i snö...

...kommer fram när man städar.

Storstädning här hemma. Vad hittar man under en hög med papper/räkningar/fakturor?

Jo, en hel månadslön från bion, kvitterad den 11/4 2007. Och inte alls oansenlig i storlek, ett stort antal 500-lappar.

Den stora frågan är hur farao jag har kunnat glömma bort att sätta in så mycket pengar på banken direkt. Och att jag aldrig saknat dem eller behövt pengarna? Undrar vad mer för märkliga fynd jag kommer att göra när jag gör en arkeologisk utgrävning bakom alla dammtussar stora som hamstrar i hörnen...

2 kommentarer:

Ekorren sa...

Woho Kristoffer bjuder!

Kristoffer Strömblad sa...

Ja, mig själv på en liten "microsemester". Kommer lägligt då jag planerar att gå på bio där biljetterna kostar 120 DKK styck... samt att jag måste hyra hotellrum, för att inte prata om resan dit och hem och litt till. Men vad gör man inte för det beryktade 70mm-formatet ;-)