söndag, mars 16, 2008

Dagens citat - avancerad matematik

-Där har vi en plus två...
-Men var det inte tre?


Kort konversation mellan mig och tre tjejer som jag släppte in till en film häromdagen.

Många gånger kommer två biljetter som sitter ihop och personen efter den som hade biljetterna blir ibland konfunderad över om jag fått dennes biljett också, därav brukar jag bara kort bekräfta antalet biljetter när jag river två eller fler biljetter samtidigt.

I citatet hade jag alltså fått en separat biljett samt två biljetter som satt ihop strax därpå.

Tilläggas kan att de skrattade allihopa åt det roliga.

4 kommentarer:

Ekorren sa...

Händer det dig ibland också att du får SF företagsbiljetter istället för enbiobiljett? Händer mig några gånger per år. "men jag har ju en biobiljett".

Kristoffer Strömblad sa...

Det har hänt, dock inte på år och dar faktiskt. Men ibland kommer de även med våra egna presentbiljetter i dörren.

lm sa...

Ta en titt på när Tia förklarar hur det går till att köra film: http://nplay.qbrick.com/player.aspx?mid=677&cid=05616 :-)

Ekorren sa...

hahah! Va vad det för video...

Undra om dem fatta att han drev med dem.