tisdag, november 13, 2007

ARF 07, dag 2

Idag kom jag ur sängen i tid, var på bion i tid, men till vilken nytta. Inte en enda elev dök upp. Arrangören ringde runt och letade efter någon lärare som hade koll, vilket visade sig vara... ingen alls. Rektorsexpiditionen visste inget, en annan lärare i samma arbetsgrupp som kontaktpersonen på pappret visste inget etc. Skamligt Liljeborgsskolan! Jag skäms nästan för att varit elev där för många år sedan. Men i och för sig är jag inte förvånad, ni kunde inte stoppa mobbning då, så då kan ni väl heller inte hålla reda på om era elever är bokade sedan Maj i år på filmvisning om ämnet heller.

Så jag kunde ta lunch extra tidigt. Blev att insupa lite atmosfär och kaffe på Espresso House istället. Träffa på folk på stan och dylikt. Det märks att jag är ett nattdjur normalt sett, för det kändes udda att vara ute så här dags utan att vara på bion. Väl innanför bions ytterdörr tappar man lätt kontrollen om det är dag, kväll eller mitt i natten...

Lite mera livat blev det under eftermiddagen med Skruva den som Beckham. Och som grädde på moset kom 148 personer till den öppna (och gratis) visningen av This is England (salongen rymmer 201). Förbannat bra film. Det känns nästan som en ära att få ha visat den. Så bra är den, och det är inte många filmer som lever upp till den standarden. Senast var med Snow Cake i våras. Fick även sällskap av lärlingen igen som också kommenterade hur udda det är att köra digitalt när man lärt sig köra 35mm.

Andra nyheter för dagen, tja inget speciellt, mer än att en dator till ska sättas in i maskinrummet, en filmpremiär är inställd och ersatt med en annan.

Dagens intag: 3 energidrycker, 2 cappuccino, 2 filmer (digitalt), 0 filmer (35mm), 1 dvdfilm hemma.

Inga kommentarer: