söndag, april 22, 2007

Vilken (sköldpadds)soppa!

Inom branschen nog inte många missat att Nordisk Film valt att gå sin egen väg från Sony Pictures och startat egen distribution. Därför får man väl ha lite förståelse för att det brister lite i rutiner t.ex.

Men snälla nån! Tidigare har jag visat tre av deras filmer, Beck - den svaga länken, Hannibal Rising och Parfymen. Inte till någon av dessa filmer dök det upp affischer. Och ett tomt skyltfönster är ganska oproffsigt, samt just tomt och får inte någon att stanna upp och se efter vilken film som visas nu.

Men priset togs nog i fredags när Teenage Mutant Ninja Turtles inte behagade att dyka upp, vare sig som affisch eller filmkopia. Det sista beskedet jag fick var att det fanns nog en kopia i mellansverige som skulle kunna utgå. Tja, klockan var då 15:45 och jag hade filmstart 16:30... Innan någon undrar, ja, filmen var bokad och bekräftad att vi skulle visa den under helgen.

Nu vet jag inte exakt vad som sades, men jag förstod på föreståndaren att efter ett samtal till Stockholm så blev det lite uppröda känslor. Och se, lördag middag stod filmen i maskinrummet och affischen satt i fönstret.

Inga kommentarer: