måndag, januari 29, 2007

En helg i filmens tecken

Är mer eller mindre precis hemkommen från en mycket trevlig helg spenderad i Stockholm. Det var möte för medarbetare på dvdforum.nu och givetvis inträffar en singularitet av rang när man samlar 18 filmnördar på en och samma plats (vilket i detta fallet var redaktionen för en filmtidning). Det var kort sagt hur trevligt som helst, speciellt när man äntligen får se folk i verkligheten som man annars bara har chattat med tidigare.

Men för egen del var det även dags för lite bio-sightseeing. Middagen på lördagskvällen inmundigades på en restaurang bredvid Grand på Sveavägen, denna Anders Sandrews sjunde biograf från 1933. Jag passade även på att studera Skandias foajé, detta kulturpalats på Drottninggatan från 1923. Det är så trevligt att se att biografen drivs fortfarande trots en hel del turer de senaste åren. Tyvärr gick Göta Kanal 2 där just nu, en film jag redan sett, annars hade en biljett suttit fint vill jag lova.

Passade även på att ta pendeltåget till Sollentuna för att titta in på Sollentuna Bio, eftersom det är "huvudbiografen" för min egen bios ägare. Dessutom är det alltid kul att få titta in i främmande maskinrum. Men det är tekniknörden i mig som talar då.

Allt som allt var helgen mycket rolig. Tack till C.J. och tipset på Kozel-öl! Tack till Alex för sällskapet på nattbussen upp. Roligt att du kunde sova, det kunde inte jag så därmed sattes nytt personbästa, drygt 38 timmar i (mer eller mindre) vaket tillstånd.

1 kommentar:

dev sa...

38? Jädra amatör. :D