onsdag, december 27, 2006

En lite längre cykeltur

Nu är det snart en månad sedan jag fick min cykel fixad. Och vad har jag åstadkommit tro...

  • Cykeldatorns odometer stannade idag på hela 70,3 km. Det blir i snitt 2,5 km/dag vilket i sig är mycket bra eftersom det "bara" är 870 meter mellan hemmet och bion.
  • Maxhastigheten jag har nått är än så länge 33,6 km/h. Tror inte jag är i taget att slå det än. Dels för att det var ruggigt fort (har ingen cykelhjälm) och dels för att jag blev så trött efteråt. Snitthastigheten ligger på mer trevliga 14,9 km/h men marschhastigheten ligger på omkring 22 km/h.
  • Problemen med knäna som jag trodde var relaterat till cyklingen är istället resultatet av att jag står så mycket på jobbet. Nu när jag snart är inne på mitt nionde år tar visst lederna ut sin rätt. Jag står upp när jag jobbar med filmen och projektorerna, står i insläppet, kiosken eller städar. Det har helt enkelt kommit krypandes och gjorde entré med riktiga uttalade smärtor samtidigt som jag annars fick den trevliga idén med att börja cykla igen. Fan.

1 kommentar:

Alexander sa...

Bra skor är viktiga för att man inte ska bli trött i benen! Det lärde jag mig när jag jobbade heltid på macken...