måndag, juni 25, 2007

Jag är fast i en annan tidszon...

...eftersom min dygnsrytm är helt ur balans för tillfället. Ända sedan nattpremiären av Pirates of the Caribbean: Vid världens ände har det blivit sena nätter och uppstigning har skett sent. Jag räknade ut att skulle min biologiska klocka få bestämma skulle jag i nuläget bo i Halifax, Canada.

Idag tog dock priset då jag enligt uträkning borde ha befunnit mig i Huston, Texas.

Nu är jag i och för sig en naturlig nattuggla, men det här håller inte längre. När mer och mer av dagen äts upp känns det som om jag inte gör annat än sover, äter och går till bion.

Att bara gå och lägga sig tidigare fungerar inte. Då blir bara taket studerat i vaket tillstånd i två eller tre timmar. Urkul! Ställa väckarklockan fungerar väl sådär, bara när jag absolut måste upp och jobba på förmiddagen går det. Annars håller jag på att slita sönder snooze-knappen istället.

Inga kommentarer: