tisdag, juni 26, 2007

Ingen rök utan falskt brandlarm

Ja, gårdagen blev lite väl intensiv eftersom det blev en oväntad premiär för något som mig veterligen inte hänt alls, någon gång. Brandlarmet gick.

Givetvis fick jag avbryta föreställningen av Pirates för att undersöka saken. Och det var ett jävla tjutande kan jag ju tala om. Tack och lov har jag alltid mina pålitliga öronproppar med mig, vilket var tur. Vissa områden bakom scenen gick inte att vistas i utan dessa skyddande små pluggar.

Men som sagt, ingen rök, ingen lukt, ingen värme, ingenting hittades. Och sensorn som utlöst larmet satt i salongen och där fanns absolut ingen rök eller ens lukt av rök. Larminstallatören trodde också att det kunde var damm i sensorn som utlöst falsklarmet.

Dagen slutade med fribiljetter till de som inte fick sett färdigt Pirates, samt beslut om att våra brandröksdetektorer måste bytas ut mot nya. Samt att man fått en ny arbetslivserfarenhet, om än en något obehaglig sådan.

Inga kommentarer: