lördag, mars 05, 2011

Zombie-läge: På!

Inte nog med att jag har nio föreställningar idag, det blev bara 2-3h sömn inatt, fråga mig inte varför. Det händer rätt ofta nuförtiden, somna om är inte att tänka på. Stress troligen, jaja...

Men som sagt. Rätt mycket att göra, och trött är man, kaffe inmundigas i stora lass för tillfället.

Det kommer att bli en intressant dag, speciellt som man ju fortfarande kör med 35mm kopior. Det ska ju hållas en viss standard om vi säger så, senast igår startade föreställningen av Rango med ett härligt frasande från stolpen, och jomenvisst, filmen hade hoppat av längst ner och red på en vals. Det fixades omedelbums utan avbrott (som tur var så blev det startsladden som fick ta smällen den här gången) men det är en jävla tur man har lärt av misstagen och numera absolut insisterar på att jag står i maskin när projektorn startar.

Roligare blir det när man måste byta dts-skivor efter fyra akter på Rango (eftersom jag har bara en drive kvar som funkar i salong 1 - bloggar mer om det senare), så där är en hålltid till att komma ihåg mitt i allt; 15:45 måste jag vara pigg och alert... och när jag tänker efter så är det samtidigt som Trassel är slut i den andra salongen. Gah!

Inga kommentarer: