fredag, november 21, 2008

ARF 2008 - Dag 4

Ugh... 3 timmar sömn. Zombie var ordet.

Fighter var filmen. Som kom från Scala i Ystad på två stora hjul. Pratade ihop mig med maskinisten där kvällen innan om hur filmen skulle transporteras. Och smidigast var helt enkelt att skicka Scalas egna filmhjul med filmen orörd på. För jag bara spolade om hjulen till två av våra egna hjul och satte på märken för automatiken (var definitivt inte på humör eller nivå av "närvarande" för att köra manuellt).

Efter de två föreställningarna så var det bara att spola tillbaka filmen på Scalas hjul och ta av blänkmärkena. Klar på en femöring och kopian gick tillbaka till Ystad strax efteråt. Dagens talare på seminariet var bl.a. Armand Krajnc.

Hem igen och äntligen så skulle jag få vila ut... trodde jag ja. Inte för att jag skulle jobba men telefonen gick liksom varm. Först ut var en försäljare som klantat sig så jag fick rätta till felet på distans genom att fjärransluta till datorn på bion och fixa problemet. Sen så havererar filmstart av Quantum of Solace... men det kan vi ta en annan gång. Nu vill jag sova...

2 kommentarer:

lm sa...

Uggh! De där hjulen ser tunga ut. Tacka vet jag Cinmeccanicas hjul i hårdplast.

Kristoffer Strömblad sa...

Jodå, de var riktigt tunga. Och därmed en pina att bromsa på spolbordet från full fart, brändes rätt rejält i finrarna.

Själv fick jag Crash levererad på två Cinemeccanica-hjul i plast när vi körde den första gången för flera år sedan. Kändes rätt "osäkert" måste jag säga. Kanske en vanesak.