lördag, april 26, 2008

Mer 70mm

Sådärja, nu har jag köpt mina biljetter till 70mm-festivalen i Köpenhamn den här veckan.

Väntade in i det sista, men så vet man inte ibland hur det blir med personal som kan jobba när jag själv ska se film. Alltid ett orosmoln.

Men nu har jag äntligen köpt dem. Det blev 2001: A Space Odyssey och Baraka på måndag. Sedan kommer min personliga höjdpunkt, Titanic på tisdagen. Vad jag har längtat efter att få se Titanic på 70mm enda sedan jag fick reda på att den även gjordes i ett fåtal kopior i det formatet.

Intresserade av film i det stora formatet kan spana in bilder som uppdateras under hela helgen på in70mm.com. Visst ser 2001 helt underbar ut på duken?

Har aldrig varit på Imperial tidigare, men min vana trogen så kan ni ju gissa var jag sitter... Just det, rad 4 mitten. (rad 5 på 2001 dock). Vi ses väl i biomörkret?

3 kommentarer:

Ekorren sa...

Man skulle anrrangerat någon "personal" träff via facebook gruppen på den 70mm visningen. Hade vart kul o tjöta med andra samt se film.

Kristoffer Strömblad sa...

Kanske lite sent för det nu, men man kan ju hojta till om att Blade Runner - The Final Cut ska visas digitalt på samma bio veckan innan Indy 4 har premiär. Kanske finns intresse för den också. Det är ju en kultfilm utan dess like egentligen.

Ekorren sa...

Jag är nog den enda i världen som inte gillar den filmen något vidare...