lördag, augusti 06, 2011

Rivstart

Ironiskt nog postade jag ett inlägg på bions Facebook-sida i stilen av att det är dags att kasta av oss "semesterkoman", och att vad passar bättre än att rivstarta sensommaren med Bilar 2.

Jojo. Bilar dök upp redan förra veckan, och spolades i förrgår. Bridesmaids var en annan femma som skulle dyka upp under fredagen. Men inte en kopia i sikte. Visade sig vara just semestrar som spökade när posten inte kunde leverera kopian på förmiddagen och vikarien inte kände till vår alternativa leveransadress. Ett par samtal senare och mitt i planeringen av ersättningsfilmen så kunde kopian ändå anlända med bud. Fast då var det 45 minuter kvar till en utsåld föreställning av just Bilar...

Så det blev det uppenbara, att senarelägga filmstart med en hel timme så jag skulle hinna spola efter att bilar var igång, men tack och lov hann jag två och en halv akt innan det blev till att släppa in bilfantasterna. All tricks in the book kräves för att hålla uppe takten.

Och sen var det full rulle i alla fall för att hinna, och se på fan, 15 minuter före reklamstart var kopian klar, tejpad, klampad och flyttad. Har haft mina duster med kopior som rymt för mig så den här skulle inte någonstans utan mitt tillstånd...

You ain't going nowhere buster!
Så det blev ett par timmar extra arbetstid, men det är inget som en dusch och en whiskey så här mitt i natten inte kan kompensera.

Inga kommentarer: