fredag, juli 22, 2011

Sveriges dyraste biobiljett?

Nej, priset är inte 90 kr. Inte om man räknar in tåg ToR Stockholm från Malmö, plus buss från och till Trelleborg. Samt hotellrum i Stockholm city mitt i högsäsong, samt 72h SL kort.

Gone bat-shit loco? Troligen. Men jag har velat se Enter the Void enda sedan jag såg trailern på Apple för två år sedan. Och när jag så fick en notis från Rio via Facebook att de skulle öppna efter sommaruppehållet med just denna filmen var det som en liten dröm gått i uppfyllelse. Fast jag kunde inte hitta någon mer lokalt placerad bio som skulle ha samma smak för intressant film. Alltså...

Och var det värt det? Så in i helvete värt det...

3 kommentarer:

Jonatan Gonte Kindh sa...

Damn. Det låter grymt trevligt.
Själv blir det lite billigare bioäventyr (såsom gratis utomhusbio i Malmö kvällen som just varit), men det beror väl mest på att inflödet på kontot inte räccker till så mycket mer ;)

Men jo, det låter så värt det!

Kristoffer Strömblad sa...

Jo, det var absolut värt det. Ska jag gissa baserat på hur många som såg filmen så är jag en av under 150 personer som sett Enter the Void på bio i Sverige. Bara det...

Sen att se en film som är ett så utpräglat filmexperiment på en bio 57 mil hemifrån, med totala främlingar, kryddade bara upplevelsen ytterligare.

Kanske ska få ihop en egen recension av filmen, för jag håller absolut inte med DN:s recensent.

Uffe sa...

Kul att du såg filmen på en av de första biografer som över huvud taget visade filmen (jag körde den faktiskt på Rio redan i november 2009). Träffade Herr Noe också. Hårdhudad typ.