fredag, juli 01, 2011

Aw crap...

Det började med ett litet skärsår rakt igenom fingerblomman på lillfingret. 35mm film kan vara jävligt vass i kanterna när man hanterar den på spolbordet i hastigheter långt över 24fps. Nåväl.

Vad mer kan gå fel?

En totalkraschad livesändning... The Cherry Orchard, live från London fastnar i Kaknästornet av någon anledning och där står jag med publik som stirrar på en tom duk i 20 min innan något händer. Shiiii....

Och därtill ska man flytta ett monster till kopia av Transformers 3 till salong 2. Jomenvisst höll skiten på att glida mig ur händerna. Även om jag höll i den som den vore av guld. Lyckligtvis hade jag klämmor redo och small på för att över huvudtaget kunna gå med den säkert över till salong 2. Slemmig jävel.

Då kommer nästa smäll. DTS-läsaren i salong 2 har lagt av. Men för faaaa....

Jodå, läsaren lyder och dioden tänds och släcks när playback unit startar om, men lasern är kass. El crappo... Felanmäla och skriva ut rabatter till publiken för teaterpjäsen. Det var vad kvällen sen handlade om.

Det som räddade dagen lite var att de nämnde första pjäsen i nästa säsong från NT Live; One Man, Two Guvnors, som man hört mycket positivt om via sådana dära sociala nätverk. Alltid något.

Inga kommentarer: